Skip to content

תרפו 1926

10/04/2013

תרפו 1926

‫תרפו 1926. אדון חיון זורק כל בוקר נעלי בית שיצאו מהמודה אל מרפסת שכנתו מלמעלה, פרוליין הסה, אשר מקפידה להוציאו מדעתו וממיטתו באימוני פיתוח קול אופראי. פרוליין הסה, שאינה יכולה לסבול את צורתן החלמאית והמגושמת של נעלי בית באשר הן, מזמינה מאחיינה הברלינאי ערכת קווי חשמל חדישה ופרטית. אדון חיון אינו נרתע מהמחסום המקורי וממטיר על קווי החשמל נעלי בית שטרם נכנסו למודה. נעלי בית, מסתבר, מונעות לא רק התחשמלות בקרב בני אדם אלא גם זרימת חשמל בקרב חוטים. פרוליין הסה, אכולת סלידה וזעם ומנותקת מחשמל, צורחת צרחות שבר וקבס אדירות. מנהל בית האופרה העברי הראשון עובר מתחת לקווי החשמל ובצירוף מקרים מופלא מתמוטטת פקעת נעלי הבית על מוחו ומשבשת את שיקול דעתו באותו רגע הסטורי והיסטרי בו פרוליין הסה מגיע לשיא צרחותיה. בית האופרה מפטר את הסולנית הראשית ומחתים את פרוליין הסה על חוזה להפרחת האופרה האולטרא-אולטרא-מודרנית בארץ ישראל, הלא היא פלשתינה. פרוליין הסה עוברת לגור מול הים לצורך שיפור שלוות נפשה ותנאי אירוח הברנז׳ה ומפנה את דירתה הצנועה. אדון חיון ממשיך למכור נעלי בית בקומה התחתונה ובחומר המילוי של אלו שיצאו מהמודה מייצר אטמי אוזניים במפעל אטמי האוזניים המשגשג שהוא פותח בקומה העליונה. זוג נעלי בית אחד נשאר תלוי בקווי החשמל הנטושים ואדון חיון משאיר אותו שם כקמע כנגד עין הרע ואוזן הזוועה. פרוליין הסה, כידוע לכל, מגיעה לגדולות, לצורמניות, לזגוגיות ולשיבה טובה.‬

להגיב

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

חוסר סדר מאורגן

הבלוג של יונתן אמיר: רשימות על אמנות, תרבות וחברה

%d בלוגרים אהבו את זה: